Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Det här med att vara bra på något...

Av dendagligakampen - 28 oktober 2013 20:19

Det första jag varit mindre bra på senaste tiden är ju detta, att skriva i bloggen.


Min första läsperiod mitt tredje år på universitetet har varit kaos. Har haft mycket strul med sjukdommar och skolgrupper denna läsperiod så har varit mycket fokus på det. Det har tagit lite mer kraft och tid än jag velat så nu sitter jag här med magkatarr och tredje dagen utan ordentligt med mat  i kroppen. Jag försöker intala mig själv att det bara är på grund av skolan och inte på grund av mina övriga engagemang kring studierna, för dessa känns det som jag varit tvungen att lägga åt sidan och istället plugga tio timmar per dygn.


Men, men, denna läsperiod är nu snart till ända, bara en liten inlämning kvar i den kursen som faktiskt har varit intressant och som blivit lidande i allt strul. Sen är man ledig till på måndag, om man inte ska jobba lite för skojs skull på fredagnatt. Och på måndag börjar en ny läsperiod med två kurser som jag tror kan bli mycket mer intressanta än det vi läst nu. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dendagligakampen - 29 oktober 2013 11:00

Satt och tittade/lyssnade på tillsammans mot cancer på sjuan.    Jag har inte haft någon med cancer i min närmaste bekantskapskrets men blir såklart påverkad av alla rörande historier ändå.   Men en sak som jag fastnade lite för är den där en...

Av dendagligakampen - 16 augusti 2013 01:43

Har slutat sommarjobbet nu och gått från att jobba i ett högt tempo och haft mycket att göra till att sitta i skolbänken och plugga 6 timmar om dagen och sen gå hem till en tom lägenhet och göra ingenting. Det tar på psyket och gör att jag känner mig...

Av dendagligakampen - 5 augusti 2013 22:35

Jag har varit fruktansvärt dålig på att skriva nu i sommar...   Min sommar har varit väldigt hektisk men underbart kul. Jag har jobbat mycket och när jag inte varit på jobbet har jag umgåtts med vänner och familj.  Trotts det hektiska och orege...

Av dendagligakampen - 22 juni 2013 22:05

Hoppas att alla har haft en minst lika bra midsommar som jag haft. Jag var omringad av goda vänner hela dagen. Började med en fin och bra discgolfrunda och slutade i Boden hos en väns vänner med badtunna och bastubad. En av de första midsommrarna...

Av dendagligakampen - 15 juni 2013 21:02

Varför ska kärlek vara så svårt och jobbigt?   Jag tycker det är jättesvårt att hitta en ny kärlek. Sen min pojkvän på gymnasiet har jag haft några killar men inga som har fastnat och som jag fått samma känslor för.   Killar tycker om mig, det ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards