Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Spanienresa

Av dendagligakampen - 26 april 2013 20:05

Nyligen hemkommen från en kort resa till Spanien. Min mor fyllde 50 så hon ville vara en stund med familjen och fira i värmen.

Det var en jobbig resa till en början. Jag har varit flygrädd länge, det börjar bli bättre, men nu var det första gången jag skulle flyga långt helt själv. Det var rätt jobbigt men med några filmer så gick även det bra. Sedan kom nästa moment. Att äta...

Jag har blivit bättre på att äta i alla situationer men fortfarande kvarstår några problem. Första kvällen, som dessutom var mammas födelsedag, så mådde jag väldigt dåligt efter resan och det oregelbundna ätandet, det slutade med att jag var tvungen att gå tillbaka till hotellrummet och lägga mig. Det var väldigt tråkigt och var rädd att det skulle fortsätta hela resan.

Morgonen efter äter jag en rejäl frukost, men kände att än var inte faran över, när jag är borta brukar frukosten vara den lättaste måltiden att få i sig. Men efter en dag med olika aktiviteter så åt jag ändå en ordentlig middag och jag blev väldigt glad och lättad.

Sista kvällen tackade mamma för att jag tog ledigt från skolan för att åka och hälsa på henne och berömde mig för att jag kunnat äta ordentligt hela tiden. Jag blev väldigt rörd av hennes kommentar och det visar att jag har kommit väldigt långt i min utveckling mot ett helt friskt liv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dendagligakampen - 29 oktober 2013 11:00

Satt och tittade/lyssnade på tillsammans mot cancer på sjuan.    Jag har inte haft någon med cancer i min närmaste bekantskapskrets men blir såklart påverkad av alla rörande historier ändå.   Men en sak som jag fastnade lite för är den där en...

Av dendagligakampen - 28 oktober 2013 20:19

Det första jag varit mindre bra på senaste tiden är ju detta, att skriva i bloggen.   Min första läsperiod mitt tredje år på universitetet har varit kaos. Har haft mycket strul med sjukdommar och skolgrupper denna läsperiod så har varit mycket fo...

Av dendagligakampen - 16 augusti 2013 01:43

Har slutat sommarjobbet nu och gått från att jobba i ett högt tempo och haft mycket att göra till att sitta i skolbänken och plugga 6 timmar om dagen och sen gå hem till en tom lägenhet och göra ingenting. Det tar på psyket och gör att jag känner mig...

Av dendagligakampen - 5 augusti 2013 22:35

Jag har varit fruktansvärt dålig på att skriva nu i sommar...   Min sommar har varit väldigt hektisk men underbart kul. Jag har jobbat mycket och när jag inte varit på jobbet har jag umgåtts med vänner och familj.  Trotts det hektiska och orege...

Av dendagligakampen - 22 juni 2013 22:05

Hoppas att alla har haft en minst lika bra midsommar som jag haft. Jag var omringad av goda vänner hela dagen. Började med en fin och bra discgolfrunda och slutade i Boden hos en väns vänner med badtunna och bastubad. En av de första midsommrarna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards